PR cikk: keresőmarketing szolgáltatás
A SEO-technikák fejlődésének nem újkori leleménye a PR-cikk elhelyezés. Keresőmarketing szakemberek idejekorán felismerték, hogy a klasszikus Public relations elterjedése az online szférában újabb lehetőségeket rejt. A szövegtestbe ágyazott internetes hivatkozás (link) nem meredezik pucéron egy weboldalon, hanem úgy mutat a céloldalra, hogy megfelelő kontextusba van helyezve, így relevanciával rendelkezik, főként, ha maga az oldal is kapcsolatba hozható a támogatni kívánt honlap tematikájával.
A metódus olyannyira elterjedt és olyan mértékben megszaporodtak a piárcikkes hivatkozások, hogy a Google felfedezte a manupulációt és irányelvei közt az illegális optimalizációs eljárások közé sorolta a fizetett PR-cikkekkel való operálást. Igen ám, de hogyan lehet megállapítani, hogy a a cikk egyfelől valóban fizetett-e, másfelől valóban linképítő célzattal elhelyezett szövegről van-e a szó. Mert keletkezhetnek ilyen cikkel természetes úton is: egy híroldalon, blogban, portálon bemutatnak egy szolgáltatást, felhívják a figyelmet egy honlapra... gyakori az ilyesmi. Ezeket kiszűrni igen körülményes, így a Google inkább csak a nagyon kirívó PR-cikkvsásárlásokat bünteti, azokat is csak akkor ha kirívóan nagy számban támogatják ilyenek a jó helyezést elérni kívánó oldalt. Ezt ezt is leginkább csak angol nyelvterületen.
A magyar nyelvű honlapok és magyar nyelvű PRcikkek esetében nem ismerünk olyan esetet, amikor kifejezetten ezek miatt kapott volna visszasorolást a honlap. Míg a katalóguslinkek használata inváziószerű szankcionálásokban részesült (pl. 2013 őszén), addog a piáros módszerek esetében ilyenről nem tudunk. Magyar nyelvterületen a Public relations linkelés ma is az egyik legelterjedtebb és azt kell mondanunk, legbiztonságosabb módszer.